bintangku...


aku

aku

22.1.10

b'Fast JDPI...^_^


i love tulip....



comei x??? gambar sblah ni... hehe..sejuk mata memandang kan..ni la tempat y sy cte y ptama kali dapat pgang tulip ksygan..^_^..bkn sejuk mata memandang je...sejuk kaki tangan...hehe besa tulip ni manja skit..hihi...kalo panjang umur bleh dtg ag sini...tp xtau la bunga ape plak yang dia tanam..kalau la bunga ni btol2 kt dpn umah sy...hemm sah sy da xkuar g mana da..xpanjang kaki da..dop ngn tulip je... time ni kami jabatan dakwah ada uat satu program.. 2 in 1 la..bukan jalan2 saje..
motivasi kpd bakal2 pendakwah dari um..

menjadi tanggungjawab kami bila kuar dari um nanti... dalam pada tu juga..skrg pun kami da dberi tanggungjawab. Menimba ilmu untuk menyampaikan dakwah pada mad'u. Hakikat sekarang tidak seperti dulu..dunia sekarang amat2 sukar untuk kita tafsirkan..kadang2 sesuatu yang kita xpernah terfikir dek akal..tapi berlaku dengan bersahaja... peri pentingnya dakwah pada masa kini, pendakwah harus mempersiapkan diri untuk berdepan dengan mad'u yang pelbagai... perlu di perhatikan dari pelbagai sudut, sudut akidah, sudut ibadah, sudut akhlak, ketiga3 ini ialah asas penting kepada kemantapan sesebuah masyarakat islam. apabila aspek ni xdiendahkan, maka masyarakat akan goyah dan dibebani dengan pelbagai kebinggungan yang berpunca daripada kesilapan masyarakat sendiri.

maka, para pendakwah tentunya perlu memahami senario yang berlaku dlm sesebuah masyarakat. atau dgn kata len waqi' perlu ditonton oleh pendakwah. hemm..panjang lebar plak bercerita..tapi itulah hakikat yang perlu kami laksanakan. tapi pada yang diluar sana, jgn hanya menyerahkan semuanya pada pendakwah, tapi ingatlah kita semua bertanggungjawab dalam menyampaikan dakwah..

Bengkel ni kami uat, untuk memantapkan lagi kami dalam pengucapan..=)
tahniah sahabat2..semuanya best..^_^

jom kita layan gambar kami selama menyertai bengkel ni..

sebelum bermula sesi ceramah atau LDK..
kami sarapan sama2..hemm akak2 kami y sediakan ni..bertungkus lumus masak..untuk adik2 makan..akak2 ni memang terer..jap je dorg masak..


salah seorang sahabat memberi pendapat..



LDK..stiap kump ditugaskan uat KKD utk mengadakan program dakwah...

dik zue n una..



senaman..bersama kakak2..


dorg pun xnk ketinggalan...

banyak pengalaman yang dapat time program ni...
macam2 dapat dikongsi bersama sahabat2...
tersemat rapi dilubuk hatiku...^_^...


malam terakhir kami disana


keesokkannya..sebelum berangkat pulang..kami berjalan2 disekitar tempat kami berkumpul...dan xketinggalan kami ke four season..tempat memang yang mmg rugi kalo xg..hihi..

selesai majlis penutup..kami pun stat la berjalan..hehe,....pusing2..

koram mmg best..hihi...





semoga persahabatan yang terbina diusia ini berkekalan hingga ke hujung nyawa....